Minu taimekonteiner ehk minu ufo

Minu taimekonteineriks on ufo. Sellise nime on ta saanud oma kuju tõttu. Tegemist on ümara alt üles laieneva plastmassist konteineriga, mille alumise osa läbimõõt on ca 20 cm ning ülemise kõige laiema koha läbimõõt 47 cm. Kõrgust on konteineril 17 cm ja värvus on must. Konteiner mahutavus on 15 liitrit.

Konteinerisse istutatavate lillede valikul olen lähtunud soovist tuua aeda värvi ja kontrastsust. Lisaks peab tegemist olema lilledega, mis õitsevad kaua ning ei nõua palju hoolt. Konteiner asub soojas ja poolvarjulises kohas. Juba teist aastat järjest on minu valikuks osutunud roosbegooniad Begonia elatior. Konteinerisse on nad istutatud järgmise skeemi alusel:

Capture

Varasem kogemus on näidanud, et kuna taimed kasvavad suhteliselt lopsakaks, siis rohkem kui kolm taime ei ole mõistlik konteinerisse panna.

Vajamineva materjali kalkulatsioon:

biolan mustMuldadest olen kasutanud enamasti Biolan tootevalikusse kuuluvaid muldasid. Võrreldes nt Kekkilä muldadega on nad tihedama fraktsiooniga ja odavamad. Kogemus näitab, et suvelilled on kasvanud ühtemoodi hästi mõlema mullaga. Seega kui valida, siis eelistan Biolani. Antud konteinerisse läheb mulda 15 liitrit ehk ca neljandik kotist. Rahalised vääringus tähendab kogu koti ostmine ca 3 euro suurust väljaminekut.

 

 

kergkruusKergkruusa panen konteineri põhja drenaaziks. Kergkruusa müüakse 3 l kottidena ja ära olen kasutanud kogu paki. Rahalised vääringus 1.20 eurot. Samas võib kergkruusa asendada ka killustikuga, mida loodusest tasuta leida võib.

 

LILLED~1Väetisena kasutan Baltic Agro lillede ja köögiviljade kastmisväetist. Ta sobib kõikide suvelillede, ilupuude, rooside, põõsaste, toa-, rõdu-, kasvuhoone- ja avamaataimede kastmiseks või lehtede kaudu väetamiseks. Aktiveerib õitsemist ja tõstab saaki. Sisaldab kõiki taimedele vajalikke mikroelemente. Iga 2 nädala tagant kastes kulub väetist 3 teelusika täit 10 liitri vee kohta.  1 kg pott maksab ca 5.50 eurot.

 

 

roosbegoonia-300x300Konteinerisse mahub 3 taime. Rahalises vääringus ca 9.00 eurot.

 

 

 

Ja kõige selle tulemusena on minul aias selline ufo

ufo

 

Kasutatud kirjandus:

http://www.suvelilletaimed.ee/product/roosbegoonia/

http://www.hortes.ee/

Lisa kommentaar